ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
1. Το 1940 οι Γερμανοί χάρις στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του Χίτλερ συνέρρεαν μαζικά στις Νότιες χώρες.
2. Την περίοδο 1940-1944 λόγω της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την Ελλάδα, οι Έλληνες Εβραίοι συνωστίζονταν στους σταθμούς των τραίνων για να βρουν ένα μεταφορικό μέσο για τη Γερμανία για να βρουν καμιά δουλίτσα. Πολλοί πέθαναν από την ταλαιπωρία και το συνωστισμό.
3. Την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας η παραπαιδεία είχε μεγάλη άνθιση. Ο Σουλτάνος ανέθεσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία άνοιξε με τη σειρά της ιδιωτικά φροντιστήρια. Το ονομαστότερο ήταν στη χαράδρα του Λούσιου πάνω στο γκρεμό λόγω της καταπληκτικής θέας. Τα παιδιά εκτός από Ελληνική γλώσσα παρακολουθούσαν σύμφωνα με το πρόγραμμα του παιδαγωγικού ινστιτούτου του Σουλτάνου και το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας, του Βυζαντίου, θρησκευτικά και Ελληνική φιλοσοφία.
4. Λόγω της κακής εκπαίδευσης που υπήρχε από το Βυζάντιο πολλοί έστελναν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές. Όταν επεκράτησε η Οθωμανική Αυτοκρατορία οργάνωσε πολλά κολλέγια ανώτερης εκπαίδευσης οι απόφοιτοι των οποίων έβρισκαν αμέσως δουλειά στο Δημόσιο. Πολλοί Έλληνες έστελναν τα παιδιά τους σε αυτά τα κολέγια για να κάνουν καριέρα. Οι απόφοιτοί τους ονομάζονταν δε Γενίτσαροι.
5. Στις 15 Αυγούστου του 1940 όπου η Μύκονος δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί τουριστικά ο κόσμος συνέρρεε στην Τήνο όπου διασκέδαζε στο πανηγύρι της Μεγαλόχαρης καθώς επίσης και πολλοί τουρίστες. Μάλιστα έγινε και ένα ατύχημα όταν ένα Ιταλικό κρουαζιεροϋποβρύχιο έπεσε από αμέλεια του κυβερνήτη στο Ελληνικό πλοίο Έλλη.
6. Το 1940-44 είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα φοβερός ρατσισμός και ξενοφοβία σε βάρος των Γερμανών οικονομικών μεταναστών. Μόνο λίγοι Έλληνες είδαν τους Γερμανούς σαν ισότιμους Ευρωπαίους πολίτες κρατώντας ταυτόχρονα την Ελληνική τους ταυτότητα. Ήταν οι γνωστοί Γερμανοτσολιάδες που εργάστηκαν για το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης.
7. Όταν οι Τούρκοι ήλθαν στα Βαλκάνια οι λαοί των Βαλκανίων τους αντιμετώπισαν με προκατάληψη και τρομο-υστερία. Πολλοί ρατσιστές δε αντέδρασαν στις προθέσεις της Οθωμανικής κυβέρνησης να κτίσει και τζαμιά σε κεντρικά σημεία της χώρας. Οι μόνοι που έδειξαν ανωτερότητα ήταν μια μερίδα των βορείων Αλβανών που υποδέχτηκαν με τέτοια αγάπη τους Τούρκους ώστε έγιναν και οι ίδιοι Μουσουλμάνοι, οι γνωστοί Τουρκαλβανοί. Οσοι Αλβανοί ήσαν ρατσιστές αναγκάστηκαν να καταφύγουν στη Νότια Ιταλία και την Ήπειρο.
8. Το 1941 είχε αναπτυχθεί ο φτηνός τουρισμός στην Κρήτη. πολλοί μάλιστα Γερμανοί από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα έβρισκαν πάμφθηνες πτήσεις τσάρτερ, χωρίς κατάλυμα στο νησί. Για να γλυτώσουν δε και τους φόρους αεροδρομίου έπεφταν στο νησί με αλεξίπτωτο. Σε πολλούς Κρητικούς δεν άρεσε ο τουρισμός αυτός που δεν απέφερε συνάλλαγμα στο νησί και κακοδέχτηκαν τους Γερμανούς στο νησί. Έτσι έγινε η μάχη της Κρήτης.
9. Ενα εορταστικό τριήμερο του 1826 συνέβη ένα τρομερό δυστύχημα όταν κατά την μαζική έξοδο από την πόλη του Μεσολογγίου πολλοί κάτοικοι ποδοπατήθηκαν στο μεγάλο μποτιλιάρισμα όταν ένας αμελής Τούρκος υπάλληλος αμέλησε να ανοίξει το ένα φύλο της θύρας της εξόδου της πόλης. Ανάλογο περιστατικό έγινε το 1981 με τη θύρα 7 του Ολυμπιακού.
Αποδοκιμάζουν το βιβλίο Ιστορίας
Παρέμβαση ομοσπονδιών Ποντίων και Μικρασιατών, με επιστολή τους στον πρωθυπουργό
Της Μαριας Δεληθαναση
Τι θα δείχνει άραγε ένας δάσκαλος οδηγώντας τα παιδιά της έκτης Δημοτικού στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής, όταν αυτά έχουν μάθει ότι στη Σμύρνη το 1922 οι Ελληνες απλώς «συνωστίζονταν» στο λιμάνι για να φύγουν; Αυτό αναρωτιέται η Ομοσπονδία Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδος σε επιστολή της προς τον πρωθυπουργό με αίτημα την απόσυρση του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού.
Χθες οι εκπρόσωποι ομοσπονδιών των προσφυγικών οργανώσεων (Πόντιοι, Μικρασιάτες, Κωνσταντινουπολίτες), που αντιπροσωπεύουν περισσότερες από 700 οργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μιλώντας στο Πολιτιστικό Κέντρο Ποντιακού Ελληνισμού έκαναν σαφές ότι η αντίθεσή τους στο βιβλίο αφορά την απουσία της Ιστορίας του Ελληνισμού της Ανατολής. Οπως χαρακτηριστικά είπε ο πρόεδρος της Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών κ. Νικόλαος Οζούνογλου «εμείς είμαστε εναντίον του εθνικισμού, διότι υπήρξαμε θύματά του. Ομως το βιβλίο αυτό είναι εθνικιστικό. Διότι αγνοεί την Οικουμενική διάσταση του Ελληνισμού και η ιστορική του ανάλυση βασίζεται στην αντίληψη του έθνους-κράτους όπως διαμορφώθηκε με τον ευρωπαϊκό εθνικισμό του 20ού αι.».
Ο αντιπρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας κ. Θεόδωρος Στολτίδης σημείωσε ότι σε αντίθεση με το βιβλίο στο αναλυτικό πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου υπήρχε ενότητα «Θράκη-Πόντος-Ιωνία» και παρατήρησε: «Μια αρνητική παρενέργεια που προκάλεσε η μεροληπτική μεταχείριση της Ιστορίας είναι ότι δίχασε την κοινωνία και οδήγησε κάποιους που στηρίζουν το βιβλίο να “τσουβαλιάζουν” τους αντιδρώντες και να τους χαρακτηρίζουν συλλήβδην αντιδραστικούς».
Το βιβλίο εντάσσεται στην κατηγορία της αναθεωρητικής ιστοριογραφίας, σημείωσε ο ιστορικός κ. Βλάσης Αγτζίδης. «Ενώ όμως στη σύγχρονη ιστοριογραφία θεωρείται ύψιστη επιστημονική και δημοκρατική κατάκτηση η ανεμπόδιστη αναφορά σε Γενοκτονίες, στην Ελλάδα συμβαίνει το αντίθετο. Η συγκάλυψη των Γενοκτονιών, που στην Ευρώπη μόνο οι φιλοναζί ιστορικοί επιχειρούν, θεωρείται αντι-εθνικιστικό εύσημο, βήμα προόδου και σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη».
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο την προηγούμενη εβδομάδα απέστειλε στα δημοτικά CDs που συνιστούν οδηγούς διδασκαλίας των επίμαχων κεφαλαίων είπε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδας κ. Θανάσης Λαγοδήμος, ο οποίος τόνισε; «Η ιστορική επιστήμη έχει χρέος να διαμορφώσει την ιστορική συνείδηση των νεότερων γενεών καταδεικνύοντας όλα τα γεγονότα, είτε μας αρέσουν, είτε όχι, χωρίς να αποκρύπτει ή να εξωραΐζει κανένα από αυτά, ώστε οι νέοι να επιλέγουν συνειδητά το δρόμο της ειρήνης και της προόδου».